Buikvet Wegtrainen? Hoe Doe Je Dit?

Buikvet Wegtrainen? Hoe Doe Je Dit?

Dus je wilt je buikvet wegtrainen?

We hebben het allemaal al wel eens meegemaakt. Dat moment dat je klaar bent om op te geven, het moment waarin je niet meer wilt of kunt. Gelukkig voor jou zijn wij van Prestaboost hier om dit te voorkomen.

De belangrijkste redenen waardoor je geen gewicht verliest :

Je wilt teveel, te snel

Als je de magazines leest lijkt het realistisch om 10 kg in enkele weken te verliezen.
Is dit mogelijk? JA. Kan je de resultaten daarvan behouden? NEE, meestal niet. Als je een extreem crash dieet volgt dat je natuurlijke metabolisme om zeep helpt kan je dit bereiken maar dan moet je jezelf afvragen of het dat wel waard is.

Het koste tijd om al dat gewicht bij te komen dus is het niet meer dan logisch dat het ook tijd kost om dit weer kwijt te spelen.

Misschien heb je al wel eens gehoord dat gewicht verliezen niet gaat over een onhoudbaar dieet of een magische pil. Het gaat erover om een levensstijl te creëren die bij je past en die je kan volhouden. Geloof niet al die magazines en tv reclame, deze zijn meer uit op je geld dan om je te helpen. Als er geen nieuwe hype is in de fitness industrie hebben ze geen manier om geld te verdienen.

Is al die cardio om je buikvet weg te trainen nu echt noodzakelijk?

Ja en nee.
Meer cardio opnemen in je trainingsregime zal je zeker en vast helpen. Maar zolang je eten niet op punt staat zal je maar beperkte resultaten zien. 3/4 van je resultaten komen uit je voeding.

Je moet ook geen uren op de loopband staan om resultaat te zien. 10 tot 15 minuten lopen na je training is al meer dan voldoende. Doordat je de meeste suikers in je lichaam na het trainen al verbrand hebt ga je achteraf rechtstreeks je vet aanspreken en dit heeft meer resultaat.

Ook kan je gebruik maken van interval training om op een relatief korte tijd veel resultaat te zien. Het is intensief maar je gaat er zeker de vruchten van plukken als je dit 1X per week probeert.buikvet wegtrainen

Enkele manieren om je hoeveelheid cardio te halen zijn door gebruik te maken van :
– Crosstrainer
– Hometrainer
– Loopband
– Springtouw
– Hardlopen
– Fietsen

… eigenlijk alles waarvan je hartslag hoog genoeg wordt is perfect.

Buikvet wegtrainen door meer buikspieroefeningen te doen?

Veel mensen beginnen gigantisch veel crunches te doen omdat ze hun “sixpack” willen laten verschijnen. Jammer genoeg gaat dit niet helpen zolang je vet percentage te hoog is. Het is veel minder effectief dan te letten op je cardio en voeding.

Je kan eigenlijk best niet te veel crunches doen want ze zijn zeer belastend voor je rug. Dit verhoogt de kans om op latere leeftijd met rugklachten rond te lopen.

Betere alternatieven zijn om te planken, al hangend je voeten op te trekken of te werken met kabels.

Je eet te weinig om buikvet te verliezen

Als ik stop met eten moet ik toch wel vet verliezen? Dit zal je inderdaad doen… of toch in het begin.

Je lichaam wordt hier aan gewoon en gaat in spaarmodus. Je metabolisme zal merken dat er minder voedsel binnenkomt en zich hieraan aanpassen. Dit zal vooral als resultaat hebben dat je je slechter voelt doordat je te weinig voedingstoffen binnenkrijgt.

Dit heeft ook een negatief effect op je training doordat je lichaam niet meer de mogelijkheid heeft om juist te herstellen. Zorg er dus voor dat je je eerst juist informeert.

Dit zal het grootste en snelste verschil maken. Als je weet wat je doet en waarom je iets doet zal alles makkelijker worden. Geloof me maar, eet meer voedsel dat goed voor je is en minder junk food. Dit zal je al een eind op weg helpen. Eet meer fruit en groenten, natuurlijke bronnen van proteïnen en minder gesatureerd vet.

Als je serieus een verschil wilt maken kan je altijd eens kijken naar onze snack pakketten en hoe ze je toch al serieus op weg kunnen helpen. Met die pakketten kan je gezond snoepen tussendoor en moet je het snacken niet volledig opgeven.

Laatste woorden :

Dit waren de belangrijkste redenen waarom je nog steeds met iets te veel vet rondloopt en waarom je misschien op deze moment nog geen resultaat ziet. Maar wat je zeker moet onthouden uit dit artikel is dat je nooit mag opgeven.

Je hebt misschien nog niet de perfecte manier gevonden voor jou om je buikvet weg te trainen maar zolang als je blijft proberen komt je er zeker!

Vergeet niet dat het tijd kost om je doel en dromen te bereiken. Als het in enkele dagen mogelijk was zou iedereen “ripped” zijn en met een mooie wagen rondrijden.

Bewijs tegenover de wereld dat je dit aankan maar vooral tegenover jezelf!